Secret of Mana


I och med att det blir mörkt ganska tidigt på eftermiddagarna nu så är ju hösten och vintern dom perfekta säsongerna för TV-spel.
Och jag brukar alltid dra igång "TV-spelssäsongen" med att spela mina favoritspel.
Jag nämnde ju tidigare att jag börjat spela Final Fantasy IX igen, men jag kände att jag behövde något mer.

Det finns inte många spel som kommer upp i nivå med FF9, men det finns ett..
Och det är självklart Secret of Mana, det var mitt absoluta favoritspel när jag var liten.
Secret of Mana toppar fortfarande min lista, och det är nog det absolut mysigaste och gulligaste spel som finns.



Det som är lite synd är ju att efter att man spelat igenom ett spel flera gånger så tar det inte så lång tid längre.
Men det är ju inte så mycke att göra åt egentligen, man får helt enkelt acceptera det.
Däremot så måste jag ju tycka att "TV-spelsäsongen" är den absolut bästa tiden på året.
Eller ja, just nu känns det så.
I slutet av vintern är man utled på mörkret.

Men just nu är det awesome!



Planen är att direkt efter att jag är klar med Secret of Mana så blir det Secret of Mana 2.
Vi får se hur det blir med det, men det är tänkt så i alla fall.
Problemet är bara att Secret of Mana 2 är så fruktansvärt mycke sämre, tyvärr.
Men det kan ju inte alltid bli perfekt.

Kommentarer
Postat av: BabyStrange

SV: Mm, Coffinshakers var riktigt bra! :)

2011-11-03 @ 18:59:14
URL: http://poetsaredepressed.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0