Half-minute Horrors


Half-minute Horrors är en antalogi av korta skräckisar.
Historierna tar ungefär 30 sekunder att läsa, så det är inte en bok man behöver kämpa sig igenom.
Jag köpte den här boken till älsket för att han är mer eller mindre besatt av allt som har med skräck att göra, men jag har blivit riktigt förälskad i den själv.
Det är ju inte så att man sitter och skakar av rädsla medans man läser boken, den är mest gullig och småcreepy.
Men det är många riktigt bra författare som varit med och skrivit. bland annat en av mina favoriter, bland annat Neil Gaiman.



"How scared can you get in only thirty seconds?

Dare to find out with Half-minute Horrors,
a collection of deliciously terrifying tales
and creepy illustrations by exceptional selection of writers  and illustrators.
Each one takes only thirty seconds to read...
But the chills will take much longer to fade.

Featuring stories by:

Holly Black, Lemony Snicket, Gregory Maguire, Cassandra Clare, James Patterson, Neil Gaiman...
And a whole lot more"

Jag tycker att det är en helt underbar bok, jag har läst den flera gånger.
Oftast när jag vill läsa något men inte riktigt orkar börja på en ny bok.
Och nu när halloween närmar sig så behöver man ju faktiskt ha några skräckisar på lager.

(Bokuslänk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0